Vanlige stilte spørsmål
Hvordan installerer jeg målestasjonen?
Både G1 og R1 er helt standalone og kan monteres hvor som helst der det er mobildekning. Med medfølgende jordbor, borer du et hull ned til anbefalt dybde og setter målestasjonen ned før du pakker godt med jord rundt. Du kan se installasjonsvideo for alle våre produkter her: Installasjonsvideoer
Hvor ofte må jeg lade batteriet?
Vi ser at med standard sendefrekvens på 1 time varer batteriet ca én sesong (6-7 måneder). Sendefrekvensen kan du selv oppdatere i målestasjonens innstillinger.
Hvor kan jeg se historisk data og lage rapporter?
På vår nettportal kan du sette egne intervaller og se historisk data på hver enkel målestasjon. Det er også mulighet for å lage rapporter der du velger et gitt datointervall for dataen du ønsker å hente ut.
Målestasjonen min har sluttet å sende. Hva kan jeg gjøre?
Det første du bør gjøre er å starte den igjen. Dette gjøres ved å trykke på "Reset"-knappen som finnes under batteriet på kortet. Alternativt kan du ta batteriet ut/inn og trykke "On".
Om du opplever problemet hyppig, anbefaler vi å oppgradere software på kortet. Dette kan du gjøre helt selv:
Jeg har dårlig dekning der målestasjonen står. Er det noe jeg kan gjøre?
I 2024 lagde vi en helt ny antenne til målestasjonen vår. Vi anbefaler alle som sliter med dekning å bytte til denne. Dersom du kjøpte før 2024 og ønsker å bytte, ta kontakt med oss, så sender vi deg en ny.
Hvordan oppretter jeg en Easygrowth-bruker?
I vår Easygrowth app eller i vår portal velger du "Opprett bruker" ved innloggingsbildet.
Hvordan kan andre se min målestasjon i appen/portalen?
Dersom du ønsker å gi andre tilgang til din målestasjon i appen, kan du på vår nettportal sette gjestebruker. Da går du til ønsket målestasjon og "Innstillinger". Der finner du en seksjon som heter "Gjestebrukere". Legg til brukerens epost. Merk at brukeren må ha en Easygrowth-bruker, men trenger ikke være kunde av oss.
Hvordan oppgraderer jeg målestasjonen til nyeste software?
Gå til vår nettportal og brukerinnstillinger. Last ned oppgraderingsverktøyet. Deretter følger du bare vår oppgraderingsguide som du finner her:
Excelrapporten min oppretter ikke kolonner riktig. Hva gjør jeg?
"Opprett Excelrapport"-knappen genererer en .csv-fil. Dette er en kommaseparert fil som Excel da må tolke riktig. Vi har laget en rask og enkel 2-stegs guide på hvordan dette gjøres her: